هدست‌ واقعیت مجازی اپلیکیشن BoxVR؛تجربه‌ای متفاوت در دنیای بازی‌های ورزشی

هدست‌ واقعیت مجازی اپلیکیشن BoxVR؛تجربه‌ای متفاوت در دنیای بازی‌های ورزشی
دستگاه کنترل تردد کارابان

هدست‌ واقعیت مجازی اپلیکیشن BoxVR؛تجربه‌ای متفاوت در دنیای بازی‌های ورزشی

استارتاپ فیت‌ایکس‌آر اپلیکیشن واقعیت مجازی باکس‌وی‌آر را عرضه کرده است. این اپلیکیشن واقعیت مجازی با ترکیب دنیای ورزشی و بازی می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی دراختیار کاربران قرار دهد.

در چند سال گذشته، سرمایه‌گذاران زمان زیادی برای پذیرش استارتاپ‌های واقعیت مجازی صرف کرده‌اند و باتوجه‌به این موضوع، سرمایه‌گذاری روی این دسته از استارتاپ‌ها افزایش یافته است. ورزش‌ کردن با دستگاه‌های واقعیت مجازی هیجان بیشتری برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد و با توجه‌ به این موضوع، فروش هدست‌های آن‌ها افزایش یافته است. بیت‌سابر یکی از بازی‌های واقعیت مجازی است که با شناخت فرصت بازار، زودتر از باکس‌وی‌آر عرضه شده است. سال گذشته، فیسبوک این بازی را با قیمت نامشخص خریده است.

بازارِ واقعیت مجازی توانسته سود زیادی کسب کند؛ اما مشکلات زنجیره‌ی تأمین آکیولس، عرضه‌کننده‌ی این بازی‌ها، باعث شده است استودیو‌های واقعیت مجازی فرصت‌های زیادی از دست دهند. از ابتدای امسال، تمامی هدست‌های آکیولس ازجمله هدست‌های ۳۹۹ دلاری کوئست ‌فروخته شده‌اند یا تعداد کمی از آن‌ها در انبار موجود است. این افزایش فروش تأثیر منفی روی رشد صنعت واقعیت مجازی گذاشته و تا حد زیادی فیسبوک این مشکل را ایجاد کرده است.

هدست‌های واقعیت مجازی امکانات ردیابی تناسب‌اندام مانند نمایشگر ضربان قلب را ندارند؛ درعوض توسعه‌دهندگان آن‌ها به اطلاعات حرکتی مانند سرعت حرکت فردی دسترسی دارند که از هدست یا کنترلر‌ها استفاده می‌کند. فیت‌ایکس‌آر با استفاده از این اطلاعات میزان کالری‌سوزی را محاسبه می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد در اپلیکیشن هدف‌گذاری کنند که روزانه چه ‌میزان کالری بسوزانند .

واقعیت توسعه یافته یک تکنولوژی، شامل چندین فناوری جدید و در حال توسعه است که یک تجربه همه جانبه دیجیتال را عرضه می‌کند. به طور مشخص، واقعیت مجازی (VR) واقعیت تکامل یافته (AR) و واقعیت درآمیخته (MR) سه ضلع واقعیت توسعه یافته را تشکیل می‌دهند؛ در “VR” کاربر به وسیله یک هدست وارد دنیای پردازش شده می‌شود. “AR” این قابلیت را به کاربر می‌دهد تا اجسام دیجیتال را در فضای حقیقی مشاهده کند و در “MR” کاربر می‌تواند با اجسام مجازی تعامل داشته باشد. مثلا یک پیانو دیجیتال را در اتاق خود بنوازد. این فناوری‌ها سابقه چند ساله در دنیای سرگرمی دارند. در سال ۲۰۲۰ انتظار می‌رود تغییرات عمده‌ای در زمینه واقعیت‌های مجازی رخ دهد. شرکت‌ها نیز به سرعت به سمت بهره‌برداری از امکانات هیجان‌انگیز این فناوری‌ها در زمینه آموزش، شبیه سازی و تعامل با مشتری خواهند رفت.

کارابان وب
نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *