آمازون قابلیت جدیدی به نام Virtual Try-On For Shoes برای نسخهی iOS اپلیکیشن خود معرفی کرده است که با استفاده از واقعیت افزوده، خرید کفش را برای کاربران آسانتر میکند.
این ویژگی جالب به نام Virtual Try-On For Shoes به مشتریان کمک می کند تا از طریق دوربین گوشی خود پیش از خرید کفش آنرا امتحان کرده و بررسی کنند. به گفته آمازون این ویژگی علاوه بر مشتریان به برندها نیز کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانند محصولات خود را نمایش دهند. همچنین علاوه بر بررسی کفش قبل از خرید می تواند برای کاربران سرگرم کننده نیز باشد و خرید را با اطمینان بیشتری از آمازون انجام دهند. علاوه بر آن امکان بررسی زوایای مختلف کالاهایی مانند عینک و تیشرت نیز با این قابلیت وجود دارد.
در ابتدا تنها کاربران ایالات متحده و کانادا می توانند به این قابلیت دسترسی داشته باشند. به گفته آمازون در زمان انتشار این ویژگی امکان دسترسی به هزاران استایل از برندهایی مانند بیو بالانس، آدیداس، ریباک، پوما، لاکست، اسیکس و Superga وجود دارد. در زمان استفاده نیز تنها کافی است دوربین گوشی به سمت پاهای کاربر گرفته شود سپس در گزینه های نمایش داده شده مربوط به کفش های واقعیت افزوده یکی از آنها را انتخاب کند. حتی امتحان رنگ های دیگری نیز با همان استایل وجود دارد. کاربران میتوانند با گزینه اشتراک گذاری از کفش های مجازی عکس گرفته و آن را برای دیگران نیز ارسال کنند.
باید به این نکته اشاره کنیم که آمازون اولینبار در سال ۲۰۱۷ از واقعیت افزوده برای فروش محصولاتش استفاده کرد. همچنین، این شرکت ادعا میکند ویژگی Virtual Try-On for Shoes قبلاً در مرحلهی آزمایشی بوده است؛ بنابراین، کاربران منتخب به آن دسترسی داشتهاند. امیدواریم قابلیت جدید آمازون بهزودی به دستگاههای اندروید نیز برسد.